NIEUW groep 6-8
natte voeten en andere narigheid
theatrale museumles over het beleg van Alkmaar

Speel mee in een theatrale museumles en beleef het beleg van Alkmaar van binnenuit. Onderzoek waarom Alkmaar in 1573 aangevallen werd door de Spanjaarden.

Niveau groep 6, 7 en 8
Duur 150 minuten
Groepsgrootte maximaal 35 leerlingen
Kosten 200 euro
Kerndoelen 52, 53, 54, 55 en 56

Voor deze les zijn een aantal geestige gasten uitgenodigd die de leerlingen meenemen in een interactieve voorstelling. Alle leerlingen spelen een belangrijke rol en beleven hoe het was om in 1573 met 'natte voeten en andere narigheid' een grote overwinning te behalen. De werken en objecten van de tentoonstelling Allemaal Alkmaar zijn het decor van de voorstelling en geven verdieping aan de museumles.
Deze museumles is ontwikkeld en wordt gegeven door professionele theaterdocenten met jarenlange ervaring. De voorbereiding voor deze les is 60 minuten. Binnenkort is de download hiervan te vinden op deze pagina.

meer informatie of reserveren?
Deze museumles wordt vanaf 1 oktober 2024 gegeven. Vul het formulier onderaan deze pagina in om alvast te reserveren. Het is ook mogelijk om via de website van bureau CultuurPrimair een reservering te maken.

Reserveren: theatrale museumles over het beleg van Alkmaar

Leerlingen jonger dan 6 jaar: 1 begeleider op 5 leerlingen,
boven de 6 jaar: 1 begeleider op 10 leerlingen